RADIO ONLINE SKK.FM

Chat Conversation End

Tuesday 10 April 2012

pesanan roh............


apabila roh keluar dr jasad,ia akn brkata2 dan seluruh isi alam samada d lngit
atau bumi akn mndengarnya kcuali jin dan mnusia.apabila jasad dmandikan,
lalu roh brkata: "wahai org yg memandikan,aku mnta kpadamu kerana ALLAH
untk mlepaskan pakaianku dgn prlahan2 sbb saat ini aku beristirehat drpd
seretan malaikat maut".

slps itu,roh pula brsuara smbil mrayu:"wahai org yg memandikan,jgn lh engkau
menuangkan airmu dlm keadaan pnas.bgitu juga jgn menuangkan dgn air yg dingin kerana jasadku trbakar apabila trlepasnya roh dari jasad".

apabila dmandikan,roh skali lg mrayu: "demi ALLAH,whai org yg memandikan,jgn engkau mngosok aku dgn kuat sbb jasadku luka2 dgn
keluarnya roh".

stelah dmandi dan dkafan,telapak kaki mayat diikat dan ia pn memangil2
dan brpesan lg supaya jgn diikat trlalu kuat serta mngafani kpalanya krana
ingin melihat wajahnya sndiri,ank2,isteri atau suami buat kali trakhir krana
tdk dpt mlihat lagi sehinga lh hari kiamat.

sebaik keluar dari rmh lalu roh brpesan: "demi ALLAH,whai jemaahku,aku
telah meningalkan isteriku mnjadi janda.jd jgn lh kalian menyakitinya.ank2 ku
telah mnjadi yatim dan jgn lh kalian mnyakiti mereka.sesunguhnya pada hari ini aku telah keluar dr rmh ku dan aku tdk akn dpt kembali kpada mereka buat
selama2nya.

setelah jasad diletakkan pada pngusung,sekali lg diserunya kpada jemaah
supaya jgn mempercepatkan jasadnya ke kbur slagi blm mndengar suara
ank2 dan sanak saudara buat kali trakhir.

sesudah dibawa dan melangkah sbyk 3 lngkah dr rmh,roh pula brpesan:
"wahai kekasihku,wahai saudara2ku dan wahai ank2ku,jgn lh kamu dperdaya
dunia sbagaimana ia memperdayakan aku dan jgn lh kamu lalai ketika ini
sebagaimana ia melalaikan aku.

menangis hati ini...bayangkan lah giliran kita nnti yg x tahu bila...nauzubillah...

No comments: